Saturday 30 July 2011

Air air air!!!!!

Kenape dengan air weh? ceritanya bermula begini, kring2 telefon berbunyi ala2 wonderpet gitu* adeh sape plak yg kol aku ptg2 nih, inikan waktu tido terbaik bagi seorang pemalas mcm aku ni..

"Fadzli boleh tak awk jage booth mlm ni? awk tak keluar mane2 kan?"
"Er, ari ni ari ape weh?" soal aku selamber badak kpd org yg baru menelefon itu
"Arini ari jumaatlah, mlm ni ade konsert Palestin in Our Heart kat kolej, awak tolong jual air boleh?"
"Saye tak taulah, saye ade meeting post mortem ngan Rajagopal pasal kekalahan skuad Malaysia mlm kang kat NZ"
"Please, saye harap sgt awk datang.. Tolong la yer.."
"Hurm yelah2 kol bape startnye pown?"
"Pukul 8 mlm ni, time kasih tau.. Assalamualaikum"
"Salam" reply ku dgn penuh bergaya.. -__-

okay pas mandi2 sume, aku carik baju melayu aku kaler hitam, alamak hensem cam aaron aziz punye dalam citer nora elena lah. perasan sudah* salam ibu n ayah dan terus pg kolej. Tersampainya aku di sane aku tergamam 2 saat, mane taknye meja dgn 2 baldi, eh baldi ker? ala yg tmpt org isi air utk jual2 tuh dah tersedia dah... mak aih, its going to be a long night bebeh, bisik ku sendirian... aku diberi sedikit briefing oleh kak nor, naib pengerusi kelab neh..

"ha lepas ceduk air gula.. bla... bla... bla... duit pulak masuk dlm balang ni.. bla.. bla... bla...awk dgr tak ni?? bla... bla.. bla... oklah klu takde pape akak nak pg dpan dulu kay.. akak vip mlm nih, bubye~"

Aku pown duduk dikerusi sambil wat mke poyo bile org lintas kat dpan aku, baru nak pgang henfon nk anta mesej tibe2 jer...

"abg air ni satu berape?" aiseh, kcau daun ketumbar betul lah minah nih..
"satu seringgit, beli dua, dua ringgit, beli tiga, tiga ringgit.." haha padan mke ko bisik hati kecilku ini.
"saya nak air milo lima"

erk, biar betul bdak nih, aku plak yg kene balik, huk2... berpeluh2 aku siapkan weh, last2 tak dpat nak anta mesej, huhuh.. air aku laku plak mcm goreng pisang, goreng pisang sekarang pisang ape, pisang ape pisang ape sekarang? lah weh. Mengarut sudah~* okay itulah sedikit sbnyak pengalaman aku jual air kat kolej

Korang pulak penah ker meniage? ker duduk belakang tabir tolong gentel2 karipap jer? siape yg terasa saye mintak maaf wokeh. hahaha~ ala tak kesah yg penting kite buat kerana Allah, betul ta? Ayah aku slalu ckap ape pown niat tu yg penting, btol tak yah? huhu k Selamat Menyambut Ramadhan, setan dah takde, yg tggl hanye nafsu, so control ur lust bebeh.. peace be upon to yo allz..

No comments:

Post a Comment